اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 26 August 2023
رئیس دفتررئیس جمهور تاکید کرد:
رئیس دفتر رئیس جمهور درباره ر‌وابط بین المللی دولت و عضویت ایران در بریکس، گفت: ارتباطات میدان را برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باز کرده و این باور را ایجاد می کند که تحریم ها بی اثر شده است.
بی اثر شدن تحریم ها با  ایجاد ر‌وابط بین المللی به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی عصرپرس، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتررئیس جمهور  در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت (وعده،وفاه) با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای مردم باشیم گفت: بحث این است که آیا تمام توان و تلاش خود را به میدان آورده ایم یا قصور داشته ایم؟ انچه من شاهدم این است که همکاران ما با تمام توان پای کار آمده اند.

وی دریاره رضایت مردم از دستاوردهای دولت گفت: در حوزه انعکاس دستاوردها به مردم نتوانسته ایم واقعیت ها را منعکس کنیم برپایی این نمایشگاه برای مردم، فرهیختگان و اصحاب رسانه می تواند در انعکاس آن مؤثر باشد رسانه ها مطالبات مردم را به دولت منعکس می کنند و ما هم تلاش می کنیم خواسته های مردم را مستقیما یا به واسطه رسانه بشنویم ‌و آنچه می خواهند را به آنها ارائه دهیم.

وی با اشاره به حضور جمع کثیر رسانه ها در نمایشگاه با هدف تبیین خدمات دولت بیان کرد: مردم ما بیش از پیش با تلاش رسانه در جریان دستاوردهای دولت قرار می‌گیرند.

اسماعیلی درباره ر‌وابط بین المللی دولت و عضویت ایران در بریکس تصریح کرد: عضویت ایران در بریکس، شانگهای و امثال آن در پیشرفت اقتصادی کشور نقش مؤثری دارد اعضای این سازمان ها یک چهارم جمعیت دنیا را دارند صندوق های تبادل وجه این سازمان ها می تواند در بی اثر کردن تحریم های بانکی اثرگذار باشد؛ امثال این ارتباطات میدان را برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این باور را ایجاد می کند که تحریم ها بی اثر شده است.

وی اضافه کرد: باز شدن میدان و فعالت های بین المللی هم برای حوزه دیپلماسی و هم حوزه  اقتصادی، پیشرفت کشور را در پی دارد.

اسماعیلی در پاسخ به سوال عصرپرس مبنی براینکه آیا وعده های دولت بنابر شعار نمایشگاه روایت خدمت ( وعده ،وفا) تحقق یافته؟ تأکید کرد: تمام تلاش دولت این است که به وعده های خود عمل کند این نمایشگاه نشان دهنده عملی شدن وعده های رییس جمهور است ضمن اینکه خیلی از اقدامات بزرگ دولت در این نمایشگاه قابل عرضه نیست ساخت سدها، زیرساخت های ریلی معطل شده، واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل که در این دولت احیا شدند و ... نمونه ای از وعده های عملیاتی شده رییس جمهور است.

وی ادامه داد: البته مدعی نیستیم که ۱۰۰ رصد وعده‌های دولت را اجرایی کرده ایم اما چنانچه موانعی در تحقق وعده ها داشتیم اولا سعی در رفع آنها می کنیم و ثانیا با جزییات آن را اعلام میکنیم که چرا اجرایی نشد، الان در میانه فعالت دولت هستیم و سایر وعده ها در دو ساله باقی مانده دولت عملیاتی خواهد شد.




خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: